
סדנאות לצוותי הוראה
נועדו להקנות ידע וכלים לקידום למידה מיטבית בבית הספר, לשימוש בעצם הלמידה ככלי להעצמת תלמידים ולבניית תחושת מסוגלות בד בבד עם רתימת ההורים כשותפים לתהליכי הלמידה והשינוי של ילדיהם

קודם תצליח אחר כך תלמד
מהות הסדנה:
עבודה עם צוותים העובדים עם תלמידים מאתגרים (תלמידי שח”ר, נוער בסיכון)
קהל היעד: למורים העובדים עם כתות שח”ר בבתי הספר
נושאי הסדנה:
מהו תפקיד המורה בכתות שח”ר?
הבוגר הרצוי, מיהו? מהי למידה? מהי הצלחה?
של מי הילד הזה? בניית שותפות מיטבית עם הורי שח”ר
של מי האחריות ? פדגוגיה של אחריות אישית. עבודה על מיומנויות ניהול
חוסן ומניעת שחיקה – שימור אנרגיה בעבודה עם נוער בסיכון
היקף הסדנה
ייקבע באופן אישי בתיאום עם בית הספר

מכפיל כח
מהות הסדנה:
כלים למורים בבתי הספר היסודיים כיצד לעבוד באופן מיטבי עם הורים ולגייס אותם להיות חלק משמעותי מהלמידה של ילדיהם
קהל היעד: מורים בבתי ספר יסודיים.
נושאי הסדנה:
בניית תשתית ליחסים מיטביים עם הורים
תקשורת אפקטיבית עם הורים – מניעה ופתרון קונפליקטים
סגנונות הורות והשפעתם על ההתנהלות בכתה
כישלונות והצלחות – תפיסת למידה מתפתחת
פתרון קונפליקטים מורכבים בין מורים להורים
סמכות הורית – איך לסייע להורים להציב גבולות ולבסס שגרה מיטיבה
מענה לצרכים מיוחדים – הקניית כלים לעבודה עם הורים לילדים עם מגוות התמודדויות: הפרעת קשב, לקויות למידה וצרכים רגשיים מורכבים.
היקף הסדנה בהתאם לצרכי בית הספר
מחיר למשתתף:

של מי הילד הזה?
עבודה עם הורים במצבי דחק
מהות הסדנה:
מתן כלים לצוותי הוראה העובדים עם הורים במצבי דחק כיצד לרתום אותם לתהליכי הלמידה של ילדם
קהל היעד:
צוותים פורמליים ובלתי פורמליים העובדים עם אוכלוסיות בסיכון
נושאי הסדנה:
הורות במצבי דחק – מאפיינים מרכזיים ואפשרויות התערבות בית ספריות
בניית אמון ומערכות יחסים מיטביות עם ההורים
העצמת ההורים ורתימתם לתהליכי השינוי והלמידה של ילדיהם
התמודדות עם חוסר אונים הורי – משמעויות ודרכי פעולה מרכזיות
תקשורת אפקטיבית עם הורים במצבי משבר ובכלל כשלונות והצלחות
שיח פתוח על טעויות ולמידה
שיחות קשות עם הורים – העברת מסרים מאתגרים באופן בונה
מניעת שחיקה ובניית חוסן של מורים בעבודה עם אוכלוסיית מורכבות
פתרון קונפליקטים מורכבים בין מורים להורים יצירת שיתופי פעולה בין גורמים בקהילה לטובת חיזוק הילדים וההורים
היקף הסדנה בהתאם לצרכי הארגון. ניתן לבחור נושאים רלוונטיים

סיפור אהבה
הטמעת הרגלי קריאה והבנת הנקרא בכתה ב'
מהות הסדנה:
רתימת ההורים להטמעת הרגלי קריאה מיטביים בכתה ב’
קהל היעד:
מורים המלמדים קריאה בכתה ב’
נושאי הסדנה:
בניית תשתית ליחסים מיטביים עם הורים
ההורה כשותף לתהליכי הלמידה: עקרונות לשותפות למידה עם הורים
יצירת חוויות שיא חיוביות ומעצימות סביב תהליך תרגול הקריאה
מ”ללמוד לקרוא” ל”לקרוא כדי ללמוד” – המעבר מכתה ב’ לג’ הבנת המשמעויות הפדגוגיות.
סקירת אסטרטגיות להעשרת אוצר המילים, שטף קריאה והבנת הנקרא
מהו הרגל ואיך יוצרים הרגלי קריאה בגילאים צעירים?
שיח עם הורים – איך מדברים על קריאה בבית?
הכרה במאמץ ותמרוץ – המורה, ההורה והילד
היקף הסדנה
בהתאם לצרכי בית הספר

"אני עובדת בחברת החשמל של היקום מחברת אנשים לעצמם ומדליקה את האור" (אורטל הילה).